Tijdens een namiddag nam de klas van Aaron ons mee naar de bib. Tussen de grote kinderen stapten we vlot ernaar toe. We kozen boeken en daarna even lezen.
Muzivomi
Samen met de klas van Nienke maken we een partituur. Iedere afbeelding staat voor een een beweging of geluid. De afbeeldingen worden gewisseld zodat je een andere volgorde krijgt.
Een dag is onze klas in de opvangruimte.
We kregen kijkramen tussen de toiletten en de badkamer. Tijdens de werken mochten we in de opvangruimte. Lees meer
Vrije teksten met rekenverhaal
We hebben onze spelletjesweek verder gezet en maakten een vrije tekst met een rekenverhaal.
Project: Kippen
Project vormen.
Spelletjesweek
Deze week maakten we kennis met heel wat nieuwe spelletjes, en dan vooral spelletjes van de leerstudio over ijsbergrekenen .
We zijn er door gebeten…
We haalden ook boeken over vriendschap, familie en verlies in de klas naar aanloop van de verwendag op 13 mei.
Gevoelens
Deze week werkten we vooral rond gevoelens binnen ons project “hoe werkt mijn lichaam?”
We vierden ook 4 jarigen.
Lente
De lentekriebels kwamen er weer aan en we zijn de bloemenpracht in het park gaan bekijken. Daarna zijn we zelf te werk gegaan met zaaien en planten. De fijne motoriek wordt geoefend door de zonnebloempitten uit de granenmengeling te nemen. Samen met Sarah en Kelly (mama Maël) hebben ze de voorgevel opgevrolijkt met kleurrijke violen. Sarah installeerde een bloemenwinkel, daarna maakten we betaalkaarten en konden ze bloemen kopen. Zoveel bloemen er op je betaalkaart stonden, kon je bloemen kopen. Paas- en bloemenmanden hebben we gemaakt en nog veel meer. We verwelkomen ook de nieuwtjes en vierden verjaardagen. Maar vooral, er wordt veel gespeeld. Nu boetseren we bijen, zij houden van de nektar in de bloemen.
Zandbouwsels maken!
Donderdag gingen we naar het strand voor de verjaardagswens van Eli. Hij wou dat iedereen in een groepje een mooi ‘zandbouwsel’ maakte. Zelf hielp hij waar nodig en uiteindelijk maakte Eli zijn favoriete top 3 bekend.
Lees meer