maandag 15 tot vrijdag 19 maart 2021
|
|
|
AANMELDEN SCHOOLJAAR
2021-2022
Nog tot vrijdag 12 maart 12u
De aanmeldingsperiode voor het schooljaar 2021-2022 eindigt op vrijdag (12 maart) om 12u. Alle kinderen, van de peuters (met geboortejaar 2019) tem het 6de leerjaar kunnen zich nog digitaal aanmelden.
Is de aanmelding gunstig, dan kan je komen inschrijven tussen 15 maart en 2 april.
|
|
PYJAMADAG
Vrijdag 12 maart
Op vrijdag 12 maart organiseert Bednet voor de zesde keer op rij de Nationale Pyjamadag. Dat doen ze elk jaar om alle Bednetters een hart onder de riem te steken. Dit jaar doen we met Leefschool De Vlieger ook mee. Morgen mogen jullie kinderen in pyjama naar school komen, zo trekken we allemaal samen aan hetzelfde eind.
|
|
GODSIENST / ZEDENLEER / CULTUURBESCHOUWING
Hoe organiseren wij deze lessen
Bij ons op school kunnen de uren godsdienst/zedenleer niet doorgaan.
Kinderen uit de klassen 1/2 en 3/4/5/6 krijgen normaal samen les, door Corona mag dit niet. Om de besmettingskans te verkleinen moeten we de klasbubbels bewaren.
Kinderen mogen geen les krijgen samen met kinderen uit een andere klas.
Hoe wordt het georganiseerd?
voor 3/4/5/6
Leerkrachten geven elke week aan een andere klas les.
Trui & Moira werken rond de doelen mens en maatschappij.
Ze nemen de kinderen met een open blik mee de wereld in.
Nathalie werkt rond vrije tekst & schrijfplezier.
Yuri geeft drama/circus/muzische.
voor 1/2
Leerkrachten geven elke week aan een andere klas les.
Trui & Moira werken rond de doelen mens en maatschappij.
Ze nemen de kinderen met een open blik mee de wereld in.
Kristin werkt rond veerkracht/weerbaarheid/yoga.
Kayleigh gaat aan de slag met de actualiteit.
|
|
SARAH
Nieuwe leerkracht 1ste kleuter
Beste ouders,
Graag wil ik me even voorstellen.
Ik ben de nieuwe leerkracht in de eerste kleuterklas, dit van 1 maart tot 30 juni 2021.
Mijn naam is Sarah Serraris en ik woon in Oostende. Ik heb 3 kinderen, ze heten Jerome en Rachel, ze zijn
16 en 13 jaar. Een huis vol pubers!
Mijn hobby’s zijn koken, pottenbakken, interieurvormgeving, creatief bezig zijn.
Het belangrijkste voor mij is, dat de kleuters zich goed voelen in de klas. Als dit goed zit, bloeit het kind
open en kan het zich volledig ontwikkelen.
Heb je dus vragen, of zit je met iets over jouw kleuter, mag je me steeds mailen op
sarah.serraris@leefschooldevlieger.be.
Ik probeer je dan ook zo snel mogelijk te antwoorden.
Ik hoop dat we een leuke tijd tegemoet gaan!
|
|
VEEL BETERSCHAP ANKE
Jullie zullen al wel gemerkt hebben dat we Anke missen in De Vlieger, ze is namelijk sinds januari uitgevallen.
Voor de avondopvang neemt Frederiek even Anke haar taak op zich en op het secretariaat doet Annelies dit.
We wensen haar heel veel beterschap en we hopen dat we haar snel weer kunnen verwelkomen in het Vliegertje.
|
|
Marijke - 1e leefgroep
peuters
Deze week hebben we gewerkt rond ziek zijn en ons lichaam.
Volgende week doen we verder.
|
|
|
Sarah - 1e leefgroep
jongste kleuters
Wij werken nog steeds rond de muziekinstrumenten. We knutselen een gitaar. Seriëren van licht naar donker, van groot naar klein! We zingen het liedje ’Tik eens met de stokjes',...en spelen met de muziekinstrumenten.
|
|
|
Nienke - 1e leefgroep
oudste kleuters
We ronden deze week het project rond de verschillende boten af.
De kinderen hebben een andere kijk gekregen op 'boten' en weten nu dat er verschillende soorten zijn en dat sommigen ook een naam hebben.
Volgende week dinsdag OF donderdag gaan we nog op bezoek naar de boten met de papa van Oona (peuter Marijke), afhankelijk van het weer.
Volgende week starten we geen nieuw project. De kinderen willen graag een projectloze week.
Op het einde van de week krijgen de kinderen hun projectboek eens mee om thuis te tonen. Graag een zak meebrengen.
|
|
|
Phoebe - 1e leefgroep
oudste kleuters
Naar aanleiding van mijn eindstage in het laatste jaar Bachelor in kleuteronderwijs ben ik vanaf 15 maart tot 2 april aanwezig in de klas van Phoebe. Het thema van de komende drie weken is het thema de ruimte.
Indien jullie thuis boeken of andere objecten beschikbaar hebben dat gerelateerd is aan de ruimte mag uw zoon en/of dochter dit zeker meebrengen voor de komende periode (vanaf volgende week).
Op donderdag 25/03 hebben we een uitstap naar Cozmix gepland. Dit is een educatief bezoekerscentrum dat ons audiovisueel zal onderdompelen in het thema de ruimte, deze instantie vindt plaats te Brugge.
Mochten er vragen zijn kan je mij altijd bereiken bij het afhalen van de kinderen.
Groeten
Mahaut
Vrijdag vieren we de verjaardag van Noa. Haar verjaardagswens is in pyjama naar school komen en 1 knuffel meebrengen.
|
|
|
Heidi - 2e leefgroep
1ste en 2de leerjaar
Dringend : het mapje met het rapport afgeven. Volgende week wordt het aangevuld met een nieuw rapport.
1e : lezen (boekje 12 en boekje uit de bib of thuis). Flitsen tot 10 en + en - tot 10 oefenen. Schrijfblaadje 18 tegen vrijdag klaar.
2e : lezen!!, tafels goed oefenen, dinsdag WP 20 klaar en donderdag dictee. vrijdag : x en : tafel van 3 en 4
Donderdag doen we mee met de kangoeroewedstrijd. x
|
|
|
Cindy - 2de leefgroep
1e en 2e leerjaar
Dringend: het mapje met het rapport afgeven. Volgende week wordt het aangevuld met een nieuw rapport.
We worden al echte dino-specialisten, en nemen een virtueel bezoekje aan een dino-museum. We beginnen na te denken om ons eindproduct vorm te geven: een dino-poppenkasttoneel maken.
1ste: lezen (boekje 12 en niveauleesboekjes), flitsen, schrijfblaadje tegen vrijdag, Bingelen kan nog altijd
2de: lezen, dinsdag WP 20 indienen en donderdag dictee, vrijdag x- en : tafeltoetsje van 3 en 4
|
|
|
Ann-Sofie en Kayleigh - 3e leefgroep
3e en 4e leerjaar
De toetsweek is voorbij, hoera! Volgende week remediëren we wat nog niet goed zat. Volgende week donderdag vind je de evaluatie in de boekentas.
De kinderen hebben deze week met heel wat nieuwe boeken kennis gemaakt en sloegen massaal aan het lezen. Samen lazen we al meer dan 300 bladzijden!
We kozen ook een nieuw project: 'Hoe presenteren we onze zelfgemaakte kleding collectie op een modeshow?' Wie hier materiaal (oude kledij, stoffen, patronen, naaimachine,...) of kennis heeft dat ons kan verder helpen, mag het zeker laten weten.
Donderdag is er dictee van WP 16. Denk eraan je inoefenkaart volledig in te vullen.
|
|
|
Jolien - 3e leefgroep
3e en 4e leerjaar
Oef de toetsenweek zit erop, tijd voor wat ontspanning.
Breng daarom allemaal jullie favoriete leesboek mee naar de klas.
Het is jeugdboekenmaand en daarom zullen we jullie favoriete boeken wat in de kijker zetten.
Wat breng je hiervoor mee:
- Je favoriete leesboek. (schrijf er best je naam in)
- Een gezellig dekentje en kussen (die even in de klas mag blijven)
- Een zaklamp
Wat moet je nog weten voor volgende week:
Op donderdag is er alweer een dictee van WP 16, ook gaat de Kangoeroewedstrijd dan door.
Dinsdag is er actuakring voor het 3de leerjaar.
Volgende week krijgen jullie ook jullie rapport van blok 2 mee.
Ik heb alweer zin in die nieuwe week, jullie ook?
|
|
|
Janne - 4e leefgroep
5e en 6e leerjaar
De toetsweek zit erop! Jullie hebben veel inzet getoond, nu een weekendje ontspannen.
Donderdag krijgen jullie het rapport mee.
Volgende week beginnen we stilaan met het project 'seksuele opvoeding'. (Ik hoor het gegiechel al ;) )
Niet vergeten dat er op dinsdag en donderdag nog toets rekenen (blok 6) staat gepland.
Vrijdag is er ook kangoeroewedstrijd, voor degene die zich hebben ingeschreven. De anderen hebben dan afchecktijd.
|
|
|
Aäron - 4e leefgroep
5e en 6e leerjaar
De toetsenweek is afgelopen!
Er is echter 1 toets ontsnapt, we maken volgende week nog een rekentoets.
Daarnaast gaan we mediteren over de geziene leerstof betreffende Frans, Nederlands en project.
We ronden ons project 'Hoe wordt kaas gemaakt?' af en starten met het project rond seksuele opvoeding.
|
|
|
Kaat
Sport
Turnen:
Maandag: Cindy, Heidi, Nienke, Phoebe en Marijke
Dinsdag: Cindy en Heidi
Woensdag: Aäron, Janne, Marijke en Sarah
Donderdag: Cindy, Heidi, Jolien en Ann-Sofie
Vrijdag: Aäron, Janne, Jolien, Ann-Sofie, Nienke, Phoebe en Sarah
Voor de kinderen van het lager: breng sportschoenen mee, bij mooi weer sporten we buiten. (Strand, park,...)
|
|
|
|
|
|