Zaaien en planten in de klas.

Wat hebben we deze week gedaan?

Contractwerk:
– De logische volgorde van een bloembol. (knippen, logische volgorde leggen en opplakken)
– Inzicht: teken een figuur na.
– Reeksen afwerken van vormen.
– Reeksen afwerken van kleuren.
– Dezelfde zoeken.

Kruiden bespreken (proeven, ruiken, voelen, …)
– Bieslook
– Rozemarijn
– Thijm

Kruiden bespreken (proeven, ruiken, voelen, …) + De kinderen mogen een kruid uitkiezen die ze zelf met een stappenplan mogen zaaien. Ze schrijven op een stokje hun naam en het soort kruid die ze gekozen hebben. In het tweede potje zaaien we lavendel of groente naar keuze.
– Bieslook
– Rozemarijn
– Thijm
– Lavendel
– Groeten naar keuze

Documentaire kijken over insecten: Het verborgen leven van insecten. Afleveringen vol humor en Poëzie.
– Spin, sprinkhaan, slak, vlinder, vlieg, lieve heersbeestje, …

boekje ’t schrift met 3de kleuters

Spelen met woordenschat. De woordenschat van ons project tuin/het park.
– Letters vergelijken.
– Kort woord/zin – lang woord/zin.
– Rijmen met woorden.
– Een zin bestaat uit woorden, woorden uit letters, met meerdere zinnen kun je een verhaal vormen,…
– Woorden hakken en plakken.
– Woorden in klankgroepen verdelen.
– Klankgroepen verbinden tot woorden.
– Klanken in woorden onderscheiden.
– Afzonderlijke klanken tot woorden samenbrengen.
– Begin letter – midden letter – eindletter.

Tot morgen!