Op maandag kwam Katleen in onze klas rond verbinding en gevoelens werken. We masseerden elkaar op allerhande manieren, lieten ons vol vertrouwen vallen in de kring van onze klasgenoten, bespraken de gevoelens op de kaart,…..
Op dinsdag kozen we een nieuw project. Charlotte wilde werken rond nachtdieren en een paar andere kinderen wilden rond vampiers en spoken werken. Ook ‘poezen’ was één van de voorstellen. En zo is ons project: ‘Wie leeft er in de nacht?’ ontstaan.
We keken welke dieren er ‘ s nachts leven en nog elke dag vinden we dieren bij. We keken ook welke mensen ( en welke ouders eventueel)er ’s nachts moeten werken en waarom. De oudste kinderen kregen als contract verschillende beroepen afgebeeld op papier en moesten omcirkelen wie er in de nacht werkt en vertellen waarom.
De kinderen leerden ook nachtdieren tekenen adhv een stappenplan. Ze deden dit echt heel vlot. Er werden ook monsters en vampieren getekend , er werd veel in boeken gekeken, en nachtverhalen verteld .
We maakten een nachtpuzzel en bouwden uilen adhv opdrachtkaarten. De kinderen leerden een vingerversje over opstaan en een oud uilenliedje waarin de uil de koekoek in de verre heuvels hoort.
Het schrift, waarin de derde kleuterklas wekelijks de fijne schrijfmotoriek oefent, is ondertussen goed gelanceerd. Daar werkten we dinsdag aan.
Donderdag zijn we even gaan uitwaaien in het park, maar een fikse hagelbui maakte daar snel een einde aan.